Monday 18 February 2013

Nekad baru

Salam and aloo people!

Alahai arini mengantok gila babos padahal dah tidoq awai dah malam tadi. Rini nak ajak korang yang membaco, menyeltalker blog aku *bajet cam femes memes ye belog aku ni. Ahaaii tak kose! berkongsi pengalaman aku baru memakai skincare. Seperti yang aku sendiri tau, aku ni sangat meleceh atau sangat malas nak pakai product-product skincare SEBAB? MALAS! Haa kan dah CAPS LOCK. Pastu lately ni aku jadi macam bengang tengok muka aku sebab dah mula jadi kusam tetibe walaupon bertepek bedak yang aku dah letak kat muko den ni, jerawat gatal, miang semua naik, makanya aku buat conclusion sendiri yang hormon progeston mengnifikon aku tak berapa nak betol dah. Aku kan guna instagram, so aku selalu la nampak Uniey bini Apek tu jual karame, macam nak beli, skali tengok harge alahai pengsan. Pastu usha Tabita plak, haa ni pon same, mahal nak pengsan..."Faint!" Tengok product SNE yang si Adira tu pakai, lagi laaa mahal. Pikiaq punya pikiaq nak pakai brand apa bagi kulit flawless macam retis kannn. Selalu pakai makeup aje, so memang chantek cek mek molek laa kalo bergambor or makeup tapi itu semua pelsu belaka! Aku nak kulit memang smoothly la kan. Sojak akhir-akhir ni setelah single mingle balik, aku nekad nak lawo kulit muka means putih flawless gitueww and kurussss pastu nak bersihkan hati supaya suci murni takde dendam-dendam dengan orang lain.

1st step aku search kat tenet pasal krame tuh, pastu tetibe terkeluar la jenama peliks sket, nama dia Ad-ha Skincare. Memula aku macam bingong sket nama macam annoying jer, pastu terai nengok testi,amboihhh lawa muka mereka yer macam makan SNE plak wajah nya itueww! Glowwing manje tau. So, aku nengok harganya takde la mahal gila memadailah dengan gaji aku yang ciput ni haa. Kalau beli loose pon murah la gak. So aku beli, tapi nak deliverd kat rumah yaaaaa ampoonnnnn dekat 2 minggu baru sampai pakai POS LAJU sangatttt! Haa aku bengang laa sebab selalu elok je,aku kasi can laa sebab raya cina kan, so aku takde laa call cust service tu tapi dah masuk 2nd week tak sampai-sampai berbulu gak laa aku. Calling bagai nak gile aku kat pos laju cust service complain apesal stuck kat PPL Batu Caves tu, depa kata ada action bagai itu semuaa DUSTA! Last-last aku g amek sendiri kat PPL tu. Makanya dapat laa aku skincare aku yang heksaitet sangat tu

Day 1st-3rd aku pakai sabun dengan serum vit C and E dia, best gilos rasa meresap-resap dalam kulit ni.Aww hover tau! Day 4th ,means today la aku setat pakai cream pagi.Aaaahaa lupa nak habaq, pakai skincare Ad-ha ni ada pantang besar, jangan pakai bedak tabur or compact kat muka or pakai blusher ye sayangku nanti merah-merah muka uolss baru tau. So aku terPAKSA menakedkan muka aku tanpa secalit bedak n makeup hokey! Aku rasa macam Ya Allah, tak kompiden rasanya nak g opis dengan muka telanjang macam ni. Adohai. Tapi takpe laa demi kecantekan and mematuhi displin yang dia dah cakap tu. Bukan sehari dua tau, sebulan kena buat camtu. So bertahan laa ye wahai muka tanpa bedak.Tapi aku just calitkan celak *wajib pakai and maskara untuk penyeri lah takde la kusam musam muka aku poie koje,kang depa kata aku sakit plak. Aku pakai cream siang dia melekit-lekit macam aku letak gula-gula kat muka tu rasa dia. Unconfortable la  jugak bila aku pakai, rasa macam berkilat n melelekit kannn. sabar jelah. Krim malam pon same, lagi melekit but aku tahan jela nak tengok cemana kan. So next perubahan akan di update sebulan or 2 bulan lagi. Agak-agak dapat tak puteh macam Adira tu? Muawahahaha. Actually bagos sebenarnya dia train aku jangan pakai makeup sangat sebab aku ni makeup lama la jugak,kena bgun sejam awal untuk dandan,mandi bla bla bla...So since aku pakai Ad-ha ni takde la aku take time lama dalam 20 min aku dah siap settle semua. Cepat kan? Ahaa.Rileks okay, nanti aku update.

Next step, aku nekad nak puasa nasi. Aku memang jenis kuat melantak. Aritu ade la dalam sebulan aku puasa nasi kurus beb,hilang selera aku kat nasi sebulan sebab mind set. Aku nekad nak change diri aku dari chubby ke kurus without pakai any lotion or slimming pill. Aku skipping and try diet nasi just try makan-makan lauk je. Hope berjaya! Bukan apa, aku dah mula dok pk bila aku boleh pakai peplum, kebaya semua dengan peha besar gabak ni kan? So aku setat dengan skipping dulu 100x everyday. Tapi kaki dah start sakit, but aku ni jenis kalau dah stop memang takkan buat dah, jadi aku teruskan jugak skipping walaupon kaki sakit maybe kaki tu terkejut la sebab 1st time buat 100x kan? Aku rasa lama-lama akan okay sebab dia dah tau jadual dia kena skipping. Pasal nasi pon aku kena mind set taknak makan nasi,sebab bila aku dah start makan nasi, habislaaaa memang aku akan makan dengan jayanya. So aku kena avoid nasi sampaila badan aku betol-betol turun sampai 50kg. Target tu. Yela,nanti nak tawen susah. Orang pakai baju tawen antek-antek kita pakai baju nampak mok-mok *gedik kan?yesss saje nak gedik. Aku selalu cakap gitu dengan Ajeem and dia pon melayan. Dah dua-dua jadi ngok kejap. Makanya aku meminta kalian-kalian tolong doakan aku berjaya dalam proses mencantikkan diri,menguruskan diri dan membersihkan hati yang ada kotor-kotor ni hokey? Tengs.Love and hugs.

No comments:

Post a Comment