Wednesday 20 February 2013

I Need Vacation? YES!

Salam people.



Talked about vacation, and yeah i really need vacation right now. Bukan apa saje nak membawa diri pergi bercuti-cuti rehatkan minda. Kikiki. Lately aku rasa macam strees tapi bukan la sebab kerja tapi certain-certain people yang sangat laa annoying. Kerja so far alhamdulillah la, happy. Actually plan nak pergi berjalan ke Desaru, tapi aku rasa 2 days 1 night memang laa tak best. Rasa macam bosan je kan? Pastu cost g Desaru tu quite costing sebab hotel dia gila mewah. Lain la gaji aku besar kan. So boley la duduk hotel super mahal. Makanya setelah berpikir-pikir nak poie mana, kejap nak rasa g pantai la hape la. So last-last back to basic, aku pergi ke Cameron Highland tempat faveret aku. Bukan apa, Cameron Highland ni bukan la tempat yang terlalu best untuk orang yang suka berseronok, tapi dia tempat yang sangat peace laa untuk rileks kan otak. Aku setat jatuh cinta dengan Cameron time family outing lagi. Masa tu darjah berapa tah, ke tingkatan bape tah buat family day kat sana. Time tu sejuk gila sampai berasap-asap mulut ko.. tapi skang dah kureng dah sebab maybe pemanasan global kutt..ehem.

Aku selalu g Cameron biasanya untuk 2 hari 1 malam la macam tak berjalan mana saje nak lepak je. But aritu aku pergi ke Kuala Kangsar wedding sempat la singgah kejap ke Cameron Highland dengan kawan-kawan baru la aku setat berjalan g teh boh la, muzium la, rose valley la segala mak nenek nak pergi 2 hari 1 malam gak kat sana. Enjoy but sikit boring sebab bukan ikhlas pon nak melawat tempat-tempat gituewww! Aku mai nak rileks-rileks. Paling aku enjoy kat sana pergi pasar malam. Barang-barang so far murah la gak. Stoberi yang kau dok ngidam kat KL sana, kat Cameron 3 bungkus RM15 jer kot! Kohkohkoh. Murah kan? Kalau kau gatai nak beli bunga, beli kat KL mahal kan? So kau beli jela kat Cameron, 1 jambak baru RM10 or 20 ajeee. Tu port paling best laa kalau kau nak beli barang-barang makan ke apa, sedap tak sedap tuu aku tak tau la. Belasah jela try and error katanyaaaa. Aku seorang yang gilos teh, so aku akan memborong teh nanti. Eksaitet walaupon dah 3-4 kali jejak sana. Mana aku nak poie lepas ni? Aku pk nak poie jalan kat air terjun kat Cameron tu. Ala-ala macam piknik kann dok bentang tikar pastu makan. Lahai, romantika de amore laaaaa.Muaahahahahaha! Tu baru ketenangan abadi yop. Tak payah nak berjalan sangat g tempat-tempat tu. Ni opinion aku laa, better enjoy pemandangan sekitar, layan sejuk-sejuk nyaman kat sana. Mesti best, yang mana sibuk nak g jalan melawat tapak tu poie laa, tapi bagi yang 3-4 kali poie tu takkan kau nak pergi tempat sama jer kan? Better kau g la tempat yang adventure sikit macam air terjun ke, hiking ke apa ke. Macam best gak, tak pon panjat bukit teh tu haaa, pergh mengah beb.

Anyway, aku tak sabar nak bercuti this march and tak sabar nak tenangkan hati disamping beribadah jugak melihat alam ciptaan tuhan. Nak g obersea belom ado budget lagi la nak melawat obersea, melainkan bos aku dengan baik hati dan rela hati nak hantar aku g outstation obersea.Kihkih! Takecare guys. Bubye! Muxie

No comments:

Post a Comment