Wednesday 20 February 2013

Berbakatkah aku dalam bisnes?

Salam guys and good night..

its 11.10 pm already tapi aku still macam blur-blur katak lah berfikir macam-macam sebenarnya. Well if anybody yang suka baca blog nak tau update aku or pasal perasaan aku or pasal life aku disini la tempatnya aku share segala mak nenek problem. Kikiki! But not all la babe. So malam ni dalam kepala otak aku dok pikiaq pasal bisnes, almaklumlah sekarang ni kerajaan sibuk promote segala BR1M, bantuan untuk usahawan mikro and tak lupa rebet henpon rm200 semua aku sapu. But my biggest problem, before aku nak ambil oppourtunity yang kerajaan bagi geran rm1000 untuk usahawan mikro ni aku dok pikiaq berbakatkah aku ni? Aku ada blog, ada instagram tapi kenapa aku tak nak ambil peluang yang jarang ada kan? Rm1000 tu walaupon pada mata certain people alaaaaaa kecikkkk gile modal nak buat berniaga, but aku rasa blassed gila laa sebab orang nak bagi duit free selain duit parents aku! Saving what? takde nak bodek-bodek kerajaan okay but ini opinion laa kan? bila lagi nak dapat bantuan free.

Aku cam pikir-pikir nak buat business boutique online tudung sebab aku gila tudung. Tapi muka aku ni tak lawo pon nak tayang muka jadi model tudung, nak gaye-gaye tudung, nak panggil model buat shoot gambar bagai quite costing. Nak buat business kosmetik, sama la keadaan dia muka aku ni baru je try test product Ad-ha skincare so need time to prove to others la. Yela,takkan aku nak setat jual kalau muka aku pon belom di testimoni kan? makanya kena nunggu sampailah muka aku putih bak Adira tu,baru aku akan jadi reseller Ad-ha skincare *okay berangan! pastu dalam hotak aku nak wat bisnes baju,aha skang aku tengah nak habiskan stock kat instagram aku "atikaanisa" sila melawat okay? kat situ aku just nak habiskan laa stock-stock yang aku jual masa buat bazaar kat kolej dulu, bapak lama gilaaaaa aku nak habiskan stock dek sebab malasss! Walaupon slow lambat sikit orang tanya pasal baju yang aku jual, but im blessed laa sebab ada jugak orang sudi nanye-nanye kan? orang kata pelan-pelan kayuh beb. Nanti ada laa orang suka sebab baju yang aku jual pon agak la murah.

So berbakatkah aku dengan dunia busines ni? Harap je dapat diploma business tapi bila kau masuk dalam dunia realiti hampeh dude. Kau jadi zero, orang tak belajar bisnes lagi hebat dari kau tau nisa.Malu-malu! Bhahahahaha. Takpe, aku hope testing aku ni jadi laa. Mohon murah rezeki untuk orang membeli baju yang aku jual tuueww. And plus aku pon lepas ni insyaallah la nak sambung study but not in busines anymore laa. maleh eden nak blaja busines ni, eden nak amek course engineering NDT. Haaa, belajar rerajin sampai gaji tinggi pastu ada pulak bisnes. Uii kalau jadi camtu aminnn alhamdulillah, boleh kejar cita-cita aku nak bawa family aku dan family bakal suami aku ke Haji or umrah. semoga niat suci murni aku ni di berkati Allah.  Amin ya robbal alamin!! Doakan aku berjaya ya guys. Doa korang dan support korang yang stalker ke, silent reader ke or memang jenis suka melawat blog ke mohon doa n support kejayaan kita bersama. Ecewahhh! okaylah need to sleep now, nuniteeeee and sweet dream people!

No comments:

Post a Comment