Monday 11 March 2013

Rock Oo!! memang Rock weyh!

Bersambung-sambung pulak entri aku ni yeee. Arini Monday belus nak hilangkan rasa ngantok dan sakit sengugut aku ni. Maka aku tulis entry pasal review cerita Rock Oo! Ekceli aku sangat memilih nak tengok wayang, and aku bukan seorang kaki nengok wayang melainkan cerita tu memang aku nak sangat-sangat tengok. Back to the stori, aku memang tunggu sambungan cerita Rock Oo ni since 2005 masa tu cerita Rock! Aku gile cerita tu dulu.Nak jadi cerita, tahun tu gak keluar cerita Rock. Dengan sengal ubi, Amy Mat Piah, Jijo an an an, Black sengau, Zul Kapan dengan Zack. Pergh feelling macam throwback zaman tuuu seyh. Pakaian dia semua macam dolu-dolu, memang real si Mamat Khalid ni buat. Membahak-bahak dulu aku tergelak tengok cter ni. And after few years aku tunggu sambungan ni, berbaloi aku tunggu lama cerita ni sebab cerita Rock oO memang super osem! Aku pelik apesal orang kata cter ni tak best and tak kelakar? Padahal dari awal sampai akhir aku gelak manjang kot? Hahahahah.

Rock tahun 2005
 
Bezanya Rock oO ni takde Zack dah. Yang ade muka baru, Slash Hj Tapah yang dibawak oleh Pekin. Aku rasa dia memang sebijik macam Johnny Deep kot. And aku rasa dia ni seksi dengan pakaian Slash tu. hahah. Ehem bukan seksi seksual tu ye, maksud nya seksi dari segi muka dia macam style gitueww. Starting cter yang agak selenge gak laaa, tengok si Amy Mat Piah tu dok buat ais kepal sambil hati bengang tengok URTV gambar Rimba Bara dengan si Zul Kapan. Hahahaha! Dengan si Amy terhegeh-hegeh nak jadi vokalis suara ke laut. Kalau dalam Rock dulu depa buat klip video berangan lagu Dari Sinar Mata, kali ni aku rasa special sikit sebab si Amy Mat Piah sendiri nyanyi lagu Teratai. Klip video tu pon agak bengong gak. Pecah perut aku weyh!
 
Salah satu slot dalam klip video Teratai versi Rimba Bara
 
Personal view dari aku, Rock oO kali ni lagi best dari 1st. Dengan Jijo nya kuat membebel tak habis-habis dengan an an an an dia tuuu buat aku rasa nak gelak tahap gaban. Memang gila laa dia punya berlakon slumber gile. Si Slash Hj Tapah tak banyak cakap. Yang buat huru hara cter ni si Jijo opkos laa, Si Amy dengan si Sengau Black. Si Slash asyikk nak cinggeh jeeee manjanggg. Zul Kapan plak balik kat Malaikat Mauuuttttt dia tuh.Ada banyak gak pengajaran dalam cter ni. Macamana depa semua ni boleh jadi band rock terkenal bukan senang tau. Kena banyak pengorbanan, kena tinggal cinggeh, kena share makanan, kena tipu, member mati overdose sedey beb. Cuma olahan dia tu depa buat kasi klakar laaaa. Kalau orang yang pernah rasa jadi macam Rimba Bara ni kompem nangis punya teringat kisah lama.Citer ni bagi aku REAL sangat. and aku suka compared to Rock! Apa lagi, jom laa tengok cerita Rock oO! ni. Aku bagi 5 star untuk Mamat Khalid untuk cerita ni. Tapi sorry Mamat Khalid, aku tak tengok pon cerita Antu Kak Limah 2 tu sebab aku macam rasa tak berapa kick laaa based on trillier dia tu. Tapi cter ni MENJADI. Idop RIMBA BARA!
 
 



2 comments:

  1. aku suke weyh cite rock ooo ni...
    best an an an?
    hahaha

    ReplyDelete
  2. Cool kan beb? Hahah rasa macam nak repeat je. Tunggu kuo tv nanti laaa

    ReplyDelete