Monday 21 January 2013

Wahai Pengguna LRT

Salam and good morning..

2nd day di dalam dunia blogger not bad lah aku rasa. Rasa macam lepas geram pun hade gak menulis bagai emosi-emosi ni. Well, semalam as usual hari berkerja, Senin kan harus la koje walaupon ade mood monday belus tuh. So aku balik around pukul 5.30 sebab semua koje dah settle apa semua, makanya aku nak balik. Aku memang setiap hari naik LRT balik ke Taman Melati memacam ragam la aku tengok orang, selalu normal je ragam orang naik LRT, biasalah orang kua, masuk LRT tapi semalam nak bercampur dengan mood monday belus aku tu maka emo lah aku di blog rini.

Al kisah memang aku berbulu betol la dengan certain pengguna LRT ni. Aku dok perati la semalam, ada sorang akak ni preggy tau, punya la besar perut akak tu sekor pon pengguna LRT yang tengah duduk tu nak bangun. Patot ke? Ade sekor mamat ni memang nampak akak tu berdiri, tapi aku salute la dengan akak tu memang agak rare la dia rilek katak je, muka steady je berdiri tak de buat muka letih ke apa tapi aku betol-betol berangin la tengok mamat ni dengan slumber je usha akak tu, tak de niat atau ghase-ghase nak bangon. Dalam hati aku dah mencarut-carut dah, tapi bila tengok akak tu steady aku pun lawa-lawa la akak tu duduk tempat aku even berdiri tapi at least boleh la sandar, dah mamat sengal tu tak gheti-gheti nak bangon dari kerusi, tapi akak tu senyum pastu dia kata tak pe. So aku macam segan-segan gak ler. Buat pengguna LRT yang tak paham-paham bahasa, aku tak kisah laa korang nak duduk ke cangkung ke apa ke, but please la respect orang tua, orang ngandung, orang buta semua orang penat balik keje tapi tak kan sikit kat hati korang kesian tengok orang-orang yang macam ni berdiri? Banyak kali aku tengok orang-orang duduk ni tak sikit pun kesian tengok makcik-makcik, pakcik-pakcik berdiri ni nak bagi duduk. Kalau ada pun majoriti perempuan la yang kasi duduk, aku pon kasi depa semua duduk sebab aku tak sampai ati tengok depa ni berdiri, dah la uzur kesian la sikit.

Lepas tu akhirnya akak tu dapat duduk, ada pulak geng-geng budak sekolah baru nak up ni, halaaa terjerit-jerit budget gengster laa dalam tren tu. Yang sorang tu agak bodoh jugak la, suruh member dia jadi MATANG, tapi cakap tak macam nak menjerit plak dalam tren tu. Siapa yang kena matang ni budak? HAHAHAHA. Macam nasihat diri sendiri je. Aku usha sinis jela kat dorang, pedulik hape aku. Bukan tren bapak dia kan? Budak-budak tu still nak tunjuk gengster kampong dia dengan terjerit-jerit macam beruk mak yeh. *Sorry kasar, tu je ayat yang aku boleh describe pasal mamat-mamat hero kampung cam dorang ni.Kalau korang tengok pon korang macam annoying gila laa dengan dorang. Diam-diam sudah la kan. Makanya entry ni memang khas sesangat buat warga LRT yang naik LRT, kite sesama bayor naik tren kan? So takde isu eh aku bayar,sukeati aku ler nak buat apa kat tren ni. Pikir sikit orang yang memerlukan pastu hormat sikit la orang-orang dalam tren, kita ni ada bebudak, ada orang dewasa, ada orang tua. Nak buat something tu tengok-tengok la orang okay hanak-hanak? Selamat berkojo la di pagi Selasa yang indah nan permai ni. Jangan ade Tuesday belus plak. Kames dah coti so jangan nak malas sangat!

Gambar Hiasan

No comments:

Post a Comment