Tuesday 22 January 2013

Zaman Kekanak

Aku memang seorang anak yang degil, bukan saje degil, dah tu nakal plak tak cukup dengan nakal mengada-ngada plak tu. Haa tu la aku dalam keluarga perangai ngalahkan lelaki! fuihhh, mama aku nak jaga aku macam jaga 10 orang anak lah. Bayangkan la aku punye degil tu, apa yang mama aku kata jangan, tu laaa yang aku gatai nak buat pastu balik rumah kena kutil tak pon kena sebat dengan bulu ayam. Terbaik kan? Compare aku dengan adik-adik aku, aku paling kuat memberontak kalau tak dapat barang, orang tetua kata anak sulung banyak perangai cmni betol ke idok aku tatau lah.

Mama aku selalu cakap aku ni kuat berangan, time zaman aku kekecik dulu zaman cter Maria Mariana, punya laaa aku dok suka kat Ziana Zain tu sampai belajar angkat kening haaa kau! Kan si Mariana tu suka sangat marah sambil angkat kening haa padan laa aku ngikut sikit perangai si Mariana tu. Aku tak suka sangat watak Maria tu, macam bajet-bajet baik laaa. Dia kena la brutal sikit macam Mariana baru thirll. Bhahaha! Tak cukup belajar angkat kening, aku belajar naik besikal. Kalau korang hengat laa si Mariana ni kan ado motor besar, ahaaaaa aku punye berangan laaa naik besikal tu pakai helmet bajet berangan naik motor besar macam Mariana, Besor sungguh efek cter Maria Mariana tu kat aku ekpesiali watak Mariana.

Dulu rumah aku kat Johor ada kolam ikan tau, aku ingat dulu soming pool boleh berenang-renang, eksitet dulu tak pernah mandi soming pool makanya sejak ayah aku buat kolam ikan yang aku sangkakan soming pool tu, hehari aku rajin masuk dalam kolam tu dan menyebabkan banyak spesis ikan emas mati sebab aku picit. Kesian ikan-ikan tu tak memasal. So, mama dengan ayah aku sangatlah bengang sebab hari-hari aku masuk dalam kolam basahkan baju. Time tu aku geng dengan adik lelaki aku. Memang trio sangat laaa waktu tu. Pantang parents aku takde or busy, aku pon dengan adik aku busy terjun dalam kolam ikan tu pastu haaaaa basah laa kan?Kantoi bodoh laa kat situ aku masuk dalam kolam picit ikan sampai mati. Dalam setaun tu, aku rasa banyak kali gak la aku tengok ayah topup ikan baru lepas ikan-ikan dia mati aku picit. Kalau ikan tu terapung, aku buat tatau jela buat derkkk je sebab bajet macam tak salah. Dah ajal ikan tu kan? Nak wat cemana...

Aku ingat lagi zaman sekolah Taman Universiti 1 dulu, aku ada 2 orang kawan baik nama dia Afiq and Fatin Nabilah. Dari kecik beb kiteorang kawan, tapi bukan time baby la. Aku still memember dengan dorang. Yang Afiq tu, dah sampai ke Ostolia dah belajar jadi cikgu bahasa inggeris si Fatin skang sama je koje macam aku, keje opis dan disamping tu dia jual leggings gitueww! Rindu gile time sekolah dulu kalau tengah hari je mama aku akan masak makanan tengah hari, same laa dengan mak2 dorang berdua tu, sementara nak g sekolah ugama kiteorang makan sesame kat kantin belasah jela lauk mama masak tu kannnn..pastu pegi sekolah ugama sampai petang. Dah balik petang g mengaji plak dengan Afiq. Malam macam biasa dok rumah tak pun kekadang lepak rumah Afiq sambil main Journey To The West-citer drama buddha alahhhh masa kecik mana laa nak tau sangat benda-benda ni. Cter nya kan macam banyak monster-monster pelik, monyet laa, naga la, setan itu ini. Tapi serious best! HAHAHAHA. Dan disebab kan cter tu laa aku skang study part time perbandingan ugama. So aku tau all sejarah pasal Journey To The West tuuu! Kemain cter beria lagi aku yer.

Ekceli aku nulis ni sebab aku rindu gile waktu-waktu kecik-kecik dulu. Bukan apa, best sebab kita free nak buat apa pun. Skang dah besar, tingkah laku kena jaga dah jadi anak dara katanyaaaaa. Dah doploh pat taun dah ponnn aku ni, dah boleh kawen. Semua kena jaga dik non oi. Itu jer kot aku ghase nak share pasal zaman kekecik aku ni.Nanti ada stori aku sambung k! Kbaai. Salam.



Ni laa adik aku segeng dengan aku dulu. Dah besau dah kiteorang!

No comments:

Post a Comment